1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1 Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti prodávajícího Safety Lock CZ s.r.o., se sídlem Ječmínkova 947/15a, 779 00 Olomouc-Holice, IČ: 07341016, DIČ: CZ07341016 a kupujícího při uplatnění práv z vadného plnění podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
1.2 Kontaktní údaje prodávajícího:
- Provozovna: Safety Lock CZ s.r.o., Vodní 11, 796 01 Prostějov
- E-mail: info@safetylock.cz
- Telefon: +420 704 277 477
2. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
2.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady podle § 2099 občanského zákoníku.
2.2 Kupující má právo na uplatnění reklamace v zákonné záruční době 24 měsíců od převzetí zboží podle § 2165 občanského zákoníku.
2.3 Má-li zboží vadu, kupující může podle § 2169 občanského zákoníku požadovat:
- Výměnu věci za novou
- Opravu věci
- Přiměřenou slevu z kupní ceny
- Odstoupení od smlouvy
2.4 Podle § 2170 občanského zákoníku má kupující právo na odstranění vady bezplatně, včas a řádně.
2.5 Podle § 2171 občanského zákoníku může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil řádně
- Se vada projeví opakovaně
- Je vada podstatným porušením smlouvy
- Je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době
2.6 Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci.
2.7 Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu po obdržení věci.
3. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ REKLAMACE
3.1 Reklamaci lze uplatnit:
- Osobně v provozovně prodávajícího
- Písemně na adresu prodávajícího
- Elektronicky na e-mail prodávajícího
3.2 Při uplatnění reklamace je třeba předložit:
- Reklamované zboží
- Doklad o koupi
- Popis vady
3.3 Prodávající je povinen vydat písemné potvrzení o přijetí reklamace.
3.4 Elektronická reklamace musí obsahovat:
- Elektronickou kopii dokladu o koupi
- Fotografickou dokumentaci vady
- Podrobný popis problému
3.5 Bez předložení dokladu o koupi může být reklamace zamítnuta.
4. VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE
4.1 Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění podle § 2172 občanského zákoníku.
4.2 O výsledku reklamace bude kupující informován písemně nebo elektronicky.
4.3 Při zamítnutí reklamace má kupující právo na odborné posouzení nezávislou osobou.
4.4 V případě oprávněné reklamace hradí náklady na dopravu reklamovaného zboží prodávající.
4.5 Reklamaci zboží na zakázku (klíče, cylindry) lze uplatnit pouze v případě vady materiálu nebo výrobní vady.
5. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
5.1 Na mimosoudní řešení sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz.
5.2 Kupující může využít platformu pro řešení sporů online: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
6.1 Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. srpna 2025.
6.2 Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento řád s účinností pro budoucí smluvní vztahy.